Privacy Policy
Privacyverklaring A-count
Laatst gewijzigd op: 4 december 2025
A-count hecht veel belang aan de bescherming van uw persoonsgegevens en uw privacy. In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en wat uw rechten zijn, in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG/GDPR).
1. Wie zijn wij?
De verantwoordelijke voor de verwerking van uw gegevens is:
A-count Kortrijk BV
Veemarkt 51, 8500 Kortrijk
Ondernemingsnummer: BE 0568.854.124
A-count Deinze
Kastanjelaan 13 bus 8, 9800 Deinze
Ondernemingsnummer: BE 0862.279.817
2. Welke gegevens verzamelen wij?
Afhankelijk van uw relatie met ons, verzamelen wij verschillende soorten gegevens:
Bezoekers van de website:
Technische gegevens (IP-adres, browsertype) via serverlogs (noodzakelijk voor de veiligheid van de website).
Ingevulde gegevens via het contactformulier (naam, e-mail, telefoon, uw bericht).
Sollicitanten:
CV, motivatiebrief, evaluatieverslagen en correspondentie in het kader van aanwerving.
Cliënten en leveranciers:
Identificatiegegevens (naam, adres, rijksregisternummer, kopie e-ID).
Financiële en fiscale gegevens noodzakelijk voor het voeren van de boekhouding en fiscale aangiften.
Inloggegevens voor onze portalen (indien van toepassing).
3. Waarvoor gebruiken wij uw gegevens?
Wij verwerken uw gegevens voor de volgende doelen:
Dienstverlening: Het voeren van boekhouding, fiscaal advies en vervullen van wettelijke formaliteiten (basis: uitvoering overeenkomst).
Wettelijke verplichtingen: Naleving van de anti-witwaswetgeving, fiscale aangifteplichten en sociale wetgeving.
Communicatie: Het beantwoorden van uw vragen via het contactformulier of e-mail.
Recrutering: Het beoordelen van uw kandidatuur voor een functie bij A-count.
Nieuwsbrieven: Het versturen van fiscale updates en kantoornieuws (basis: gerechtvaardigd belang voor cliënten, toestemming voor anderen).
4. Met wie delen wij uw gegevens?
Uw gegevens worden strikt vertrouwelijk behandeld. Wij delen deze enkel wanneer dit noodzakelijk is voor onze dienstverlening of wettelijk verplicht is:
Overheidsinstanties: (FOD Financiën, NBB, Sociale zekerheid) in het kader van wettelijke aangiften.
Softwareleveranciers: Wij maken gebruik van betrouwbare partners voor onze IT-infrastructuur en dossierbeheer (o.a. Yuki, AdminPulse, Silverfin). Met deze partijen zijn verwerkersovereenkomsten afgesloten om uw privacy te waarborgen.
Andere professionele adviseurs: Enkel mits uw toestemming (bv. notarissen, advocaten).
5. Hoe lang bewaren wij uw gegevens?
Cliëntdossiers: Minimaal 7 tot 10 jaar na het beëindigen van de samenwerking, conform de wettelijke bewaartermijnen voor boekhoudkundige stukken en de anti-witwaswetgeving.
Sollicitatiegegevens: Tot 4 weken na afloop van de procedure, of tot 1 jaar mits uw toestemming voor een wervingsreserve.
Contactformulier: Tot de vraag is afgehandeld of zolang nodig voor de administratie.
6. Beveiliging
Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om uw gegevens te beschermen tegen verlies, diefstal of onrechtmatige toegang. Onze medewerkers zijn gebonden aan beroepsgeheim en discretieplicht.
7. Uw rechten
U heeft het recht om op elk moment:
Inzage te vragen in uw persoonsgegevens.
Foutieve gegevens te laten corrigeren.
In bepaalde gevallen te vragen om verwijdering van uw gegevens (voor zover dit niet strijdig is met onze wettelijke bewaarplicht).
Uw toestemming in te trekken (bv. voor de nieuwsbrief).
Om deze rechten uit te oefenen, kunt u contact opnemen via info@a-count.be
8. Cookies
Onze website maakt geen gebruik van cookies of vergelijkbare trackingtechnologieën. Wij verzamelen geen gegevens over uw surfgedrag.